III Kongres Edukacji Polskiej

No Bell reprezentowali tym razem nie tylko nauczyciele i dyrekcja, ale przede wszystkim rodzice oraz uczniowie i to Ci ostatni stali się gwiazdami całego spotkania. Podczas dwóch dni spotkań plenarnych, rozmów kuluarowych, pracy w grupach udało się wypracować postulaty dotyczące szkoły przyszłości, oczekiwanych innowacji, niezbędnych i koniecznych zmian. Bardzo istotnym elementem spotkań były wystąpienia rodziców i uczniów. Dopuszczenie do głosu, oprócz edukatorów, dydaktyków i nauczycieli, także dzieci i ich rodziców sprawiło, że Kongres przyjął niezwykle interaktywny charakter. Stał się prawdziwą przestrzenią wymiany myśli, doświadczeń i oczekiwań wszystkich stron procesu edukacyjnego. Nie da się ukryć, że uczniowie No Bell na tym tle wypadli szczególnie korzystnie. Ze swobodą, przekonaniem, ale i szacunkiem do innych, prezentowali własne poglądy na edukację i oczekiwania. Wskazane przez nich obszary spotkały się z dużym zainteresowaniem „dorosłej” strony sali. Słuchacze docenili nie tylko sprawność w formułowaniu myśli oraz łatwość, z jaką uczniowie prezentowali swoje pomysły, ale także same uczniowskie idee, które okazały się niezwykle przemyślane.

http://www.wychmuz.pl/artykul_ar_68.html
http://obserwatoriumedukacji.pl/wp-content/uploads/2015/09/Program-3-Kongresu-Polskiej-Edukacji.pdf

Wystąpienie uczniów możesz zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=mBKEW4hyB-A

Recommended Posts