Echa konferencji, debaty i warsztatów dla nauczycieli z całej Polski z cyklu „Od kultury nauczania do kultury uczenia się”, które odbyły się 12 kwietnia w Konstancinie nie gasną. Podczas warsztatów pod tytułem „Uczniowie twórcami materiałów dydaktycznych” o swojej metodyce pracy z uczniami opowiedzieli także nauczyciele ze szkoły No Bell. Cieszy nas, że ich doświadczenie we wprowadzaniu innowacyjnych form edukacji zostało zauważone i docenione.
Publikacje na FB i stronach internetowych szkół w całym kraju przywołujące temat konstancińskiej konferencji pokazują, jak gorącym tematem jest potrzeba wdrażania nowatorskich form pracy z uczniami, i że proces „budzenia się szkół” postępuje! Artykuł na stronie Zespołu Szkół Sportowych w Siemionowicach Śląskich (ZSS) podsumowuje najistotniejsze kwestie poruszane podczas tego wydarzenia, a także opisuje metody pracy nauczycieli z No Bell, którzy podczas warsztatów podzielili się swoimi doświadczeniami. Zauważono, jak ważna jest dla nich dobra, oparta na zaufaniu relacja miedzy nauczycielem a wychowankami, która ma bezpośredni wpływ na proces uczenia się. W artykule zwrócono też uwagę na stosowane w naszej szkole autorskie pomoce dydaktyczne, m.in. lapbooki oraz tzw. zeszyty OK, podkreślając potencjał takich nowatorskich przedsięwzięć edukacyjnych.
Co widzieli uczestnicy warsztatów, i czego dowiedzieli się o nauczaniu w No Bell można przeczytać w artykule – http://zss-siemianowice.pl/index.php/2018/04/28/nauczyciele-zss-uczyli-sie-uczyc-w-najlepszej-szkole-swiata/
Konferencja i debata odbyła się 12 kwietnia w konstancińskiej Hugonówce, na warsztaty zaprosiła szkoła No Bell. Cyklowi „Od kultury nauczania do kultury uczenia się” patronuje społeczna, oddolna inicjatywa „Budząca Się Szkoła”.