Dziecko, które przychodzi do naszego przedszkola ma niepowtarzalną możliwość pracy w specjalnie przygotowanym otoczeniu, dokonywania samodzielnego wyboru materiału, z którym będzie pracować we własnym tempie i zgodnie z potrzebami, tzn. entuzjazmem uczenia się danej rzeczy na określonym etapie rozwoju.
Nauczyciel troszczy się o to, by dziecko mogło zaspokoić swoją ciekawość, stymuluje aktywność poznawczą i obserwuje proces uczenia się.
Wolność dziecka w pedagogice Montessori implikuje wewnętrzną dyscyplinę odpowiedzialnego wyboru. Jest to bardziej efektywne niż dyscyplina narzucona przez dorosłych. Kształtujemy poczucie wartości, siłę i odporność psychiczną.
W No Bell cały czas staramy się stymulować proces poznawania i odsłaniania świata. W praktyce wszystko, co otacza przedszkolaka w sali można uznać za materiał dydaktyczny.
Ponadto, pomoce dydaktyczne mają wbudowany system samokontroli, co oznacza, że dziecko samo dokonuje analizy i oceny swojej pracy.
Wprowadzamy dzieci w rzeczywisty świat. Nasi podopieczni posługują się prawdziwymi nożami, przelewają wodę do szklanych naczyń, przesypują kaszę, zapinają suwaki, zawiązują sznurowadła, słuchają ciszy, utrzymują porządek, pieką ciasta, kiszą ogórki i kapustę.
Grupy przedszkolne są zróżnicowane wiekowo. Program nauki jest przygotowany w sposób, który odpowiada zróżnicowanym możliwościom i potrzebom naszych podopiecznych.