S.J. Harris napisał kiedyś: „Cała edukacja powinna mieć jeden zasadniczy cel: zamianę luster na okna”. W No Bell jesteśmy przekonani, że dzisiaj niezbędna jest rewizja tamtego postulatu. Edukacja powinna być bowiem nauką metod rozbijania szklanych sufitów, niewidzialnych schematów i stereotypów sankcjonujących wszechobejmujące, acz nieodczuwane na co dzień kategorie, które modelują sposób patrzenia na świat. Powinna być nauką kreatywnego i krytycznego myślenia.
Chęć inspiracji i podzielenia się wiedzą w zakresie edukacji po raz kolejny skłoniła nas do przygotowania warsztatów, podczas których wyposażaliśmy uczestników w zestaw narzędzi niezbędnych do dydaktycznej obsługi ucznia. Razem z uczestnikami omówiliśmy takie problemy, jak: sposoby nawiązywania relacji z dziećmi, metody rozwijania ich potencjału; razem zastanawialiśmy się nad lekcją jako wspólnym doświadczeniem ucznia i nauczyciela, podczas którego obaj poszukują de facto wiedzy i dokonują rozwoju osobistego.